Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Temperatura płynu chłodzącego...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Temperatura płynu chłodzącego...

    Zamieszczone przez krzyzakp
    W RS TDi przy 120km/h masz 2000 RPM.
    no to coś jest nie halo...nie chce mi się wierzyć, co by była taka różnica miedzy Twoim rs a moim "nie-rs"
    bo u mnie na ten przykład, przy 2000 o./min. mam 130km/h (luknij foto)

  • #2
    [O2] Temperatura płynu chłodzącego...

    Witam,
    Logowałem ostatnio autko i po jeździe 10 km po mieście wskazówka na zegarach stoi na baczność (90*) - stoi tak już po 5km
    Jednak logi z silnika -> grupa 007 pokazują w tym czasie 81-84* max, na postoju 81*.
    Po drobnych konsultacjach wydaje mi się że to jednak termostat zaczyna szwankować.

    Na ciepłym sprawdziłem pomiary z zegarów i silnika (temperatury cieczy): wynik identyczny 81* na obu tak więc czujnik cieczy raczej sprawny.

    Dodam że jeżdżę krótkie odcinki więc sprawny układ chłodzenia jest dość ważny dla mnie żeby silnik był dogrzany.

    Proszę o wszelkie rady czy wymienić termostat czy TTTM.

    Damian
    120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

    Smarowanie zapewnia

    Komentarz


    • #3
      Jest to normalne. Po wymianie rozrządu również robiłem jazdę próbną sprawdzając kąt wtrysku. temperatura cieczy chłodzącej cały czas oscylowała między 82-86 st C.
      Również się nad tym zastanawiałem.
      Co ciekawe nie jest to przypadłość diesli. W benzynowym silniku BUD [Fabia] również temperatura oscyluje w tych granicach mimo, że wskaźnik pokazuje 90 st C.
      Tak więc należy przyjąć, że grupa VAG TTTM.
      W przypadku niesprawnego termostatu temperatura po 5 km nie powinna przekroczyć 45-60 st C [w obecnych warunkach]. No chyba, że nie otworzy się wówczas będzie <90 st C.

      Wymiana termostatu w twoim przypadku nie zmieni nic.
      Poniżej zrzut z VCDS podczas testu silnika BUD, prawie pełny ogień Silnik ten łapie temp. roboczą już po ok. 1-1,5km.
      Pozdrawiam
      Załączone pliki

      Komentarz


      • #4
        sprawdź czy kilka minut po uruchomieniu temperaturę węża idącego do chłodnicy. Powinien być zimny. Jeśli jest ciepły to przepuszcza termostat

        Komentarz


        • #5
          Nedar, u mnie jest tak że temp. nawet jak jadę agresywniej na odcinku 8-10km nie idzie wyżej niż 84* a jak zwolnię spada do 81* (na zegarach wskazówka cały czas stoi na baczność i nie opada).

          Log z jazdy10km (log obejmuje ostatnie 3km jazdy):
          STATYCZNE:
          Grupa 007: 403 Forbidden

          Log z postoju po 40-50km jazdy na trasie i mieście:
          STATYCZNE:
          Grupa 011, 010, 007: 403 Forbidden
          Grupa 001, 003, 004: 403 Forbidden

          Co sądzicie o temperaturach? Może rzeczywiście jest OK? Czy lepiej zmienić termostat?


          rezon, chodzi o góry wąż przy chłodnicy i po ilu minutach od uruchomienia silnika?

          Wydawało mi się że temp. w vcds po 10km w obecnych temperaturach (8-10*) powinna oscylować w granicy 90-95 stopni. Czy się mylę?
          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

          Smarowanie zapewnia

          Komentarz


          • #6
            Potwierdzam, takie temperatury są normalne. Wskaźnik w zestawie zegarów jest specjalnie zaprogramowany aby stał na 90 stopniach w pewnym (dość szerokim) zakresie rzeczywistej temperatury cieczy chłodzącej. U mnie w silniku BLS nawet podczas jazdy autostradą temperatura raczej nie przekracza 85 stopni.
            Załączone pliki
            Aktualne zużycie paliwa

            Komentarz


            • #7
              majonezz, sprawdzałeś z włączonym czy wyłączonym klimatronikiem?
              120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

              Smarowanie zapewnia

              Komentarz


              • #8
                D2mian, klimatronik jak zwykle u mnie był włączony na AUTO na 22 stopnie.
                Aktualne zużycie paliwa

                Komentarz


                • #9
                  Dzisiaj po 2x15km auto nagrzało się w VCDS grupa 007 do 82* a na postoju 80*. Po 2-3 minutach od odpalenia auta po nocy wąż podprowadzający płyn do chłodnicy zrobił się ciepły. Na postoju w garażu jak włączę ogrzewanie na max (silnik po trasie) temp spada poniżej 80 stopni i to dość szybko :/

                  Sprawdziłem po nocy czy czujnik temperatury jest sprawny i różnice między temp. na zegarach a silnikiem są znikome albo pokazuje to samo albo różnica jest do 0,9*. Tak więc czujnik jest sprawny.

                  Według mnie jednak termostat. Co o tym sądzicie?
                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                  Smarowanie zapewnia

                  Komentarz


                  • #10
                    Wedlug mnie jest wszystko w normie.

                    Komentarz


                    • #11
                      kuebk, ale co w normie? przecież temp płynu chłodniczego nie jest w stanie osiągnąć po 15km 87*. Dodatkowo wąż idący na chłodnicę chwilę po odpaleniu auta nie powinien być chyba ciepły? Nie oznacza to że termostat puszcza i płyn idzie na duży obieg?

                      Czekam na dalsze opinie.

                      PS
                      Silnik zimny:

                      Address 01: Engine (03G 906 021 LB)

                      09:47:33 Group 007: Temperatures
                      14.4°C Fuel Temperature (G81)

                      16.2°C Intake Air Temperature (G72)
                      13.5°C Coolant Temperature (G62)
                      Thursday,24,May,2012,09:48:08:10074
                      VCDS Version: Beta 11.3.0
                      Data version: 20110801


                      Address 17: Instruments (1Z0 920 842 D)

                      09:48:06 Group 003: Coolant and Oil
                      14.0°C Coolant Temperature
                      OK Oil Level
                      26.0°C Oil Temperature

                      Thursday,24,May,2012,11:21:32:10074
                      VCDS Version: Beta 11.3.0
                      Data version: 20110801

                      Silnik po 30km:
                      Address 17: Instruments (1Z0 920 842 D)

                      18:32:37 Group 003: Coolant and Oil
                      81.0°C Coolant Temperature
                      OK Oil Level
                      84.0°C Oil Temperature

                      Wednesday,02,May,2012,18:33:37:10074
                      VCDS Version: Beta 11.3.0
                      Data version: 20110801


                      Address 01: Engine (03G 906 021 LB)

                      18:33:35 Group 007: Temperatures
                      73.8°C Fuel Temperature (G81)

                      33.3°C Intake Air Temperature (G72)
                      81.0°C Coolant Temperature (G62)
                      Thursday,24,May,2012,09:47:35:10074
                      VCDS Version: Beta 11.3.0
                      Data version: 20110801
                      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                      Smarowanie zapewnia

                      Komentarz


                      • #12
                        Według mnie usterka do olania jak na razie. Temperatury rzędu 82-84'C pokazywane przez VCDS (przy wskazaniu 90'C na liczniku) nie są jakimiś dziwnymi wartościami, zważywszy, że teraz jest na zewnątrz już chłodno.
                        To, że VCDS pokazuje 82-84 'C a wskaźnik na desce 90'C jest winą kalibracji wskażnika.

                        Ja by ciecz miała 94'C to jes powód do interwencji, ale jak ma 10'C mniej to luz.

                        Wąż idący na chłodnice chwilę po po odpaleniu nie powinien być ciepły bo po prostu nie może. Nie może z tego powodu, że silnik to nie suszarka do włosów i sekunde po włączeniu nie będzie już w pełni nagrzany. Zanim silnik zacznie wytwarzac w bloku/głowicy jakąś sensowną temperaturę która będzie w stanie zaczać grzać ciecz chłodzącą mija ok. 1 min.

                        Komentarz


                        • #13
                          kazik4x4, rura robi się ciepła po około 2 minutach. A czy nie świadczy to o tym że termostat przepuszcza i woda idzie na duży obieg?

                          [ Dodano: Nie 16 Lis, 14 18:05 ]
                          Decyzja podjęta termostat do wymiany, przepuszcza. We wtorek dam znać co się zmieniło i postaram się wstawić logi dla potomnych bo w tej sprawie tyle odpowiedzi ile ludzi ich udzielających...
                          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                          Smarowanie zapewnia

                          Komentarz


                          • #14
                            Dla mnie termostat do wymiany. 82* to zdecydowanie za malo dla TDi.
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez przemik
                              Dla mnie termostat do wymiany. 82* to zdecydowanie za malo dla TDi.
                              jutro zmiana termostatu i płynu G13
                              120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                              Smarowanie zapewnia

                              Komentarz


                              • #16
                                D2mian mam to samo.Takie temp z czujników i po 2 km rura góra do chłodnicy ciepła.Albo termostat otwarty lub za szybko otwiera?W tygodniu wymienię.Czekam na twoją odpowiedź.tylko to musi być termostat wadliwy bo od czego by się wąż nagrzał?
                                1.9 TDI umiera...

                                Komentarz


                                • #17
                                  wasermann, zarówno u mnie jak i u Ciebie termostat musi przepuszczać. Ja jestem ugadany jutro na wymianę termostatu. Na pewno nie jest to stan agonalny termostatu ale prawidłowa praca również to to nie jest. Jeśli ktoś robi krótkie odcinki jak ja to jest to dość ważna sprawa. Poza tym jak to mówią jak dbasz tak masz
                                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                  Smarowanie zapewnia

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez przemik
                                    Dla mnie termostat do wymiany. 82* to zdecydowanie za malo dla TDi.
                                    A jaka wg Ciebie powinna byc normalna temperatura plynu chlodzacego przy obecnych temperaturach na zewnatrz?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      kuebk, a co ma obecna temp do tego? Do czasu nagrzewania to i owszem ale nie do osiąganej temp. A jeśli jadę 10km to nie ma bata musi silnik mieć 90*
                                      120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                      Smarowanie zapewnia

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez kuebk
                                        Zamieszczone przez przemik
                                        Dla mnie termostat do wymiany. 82* to zdecydowanie za malo dla TDi.
                                        A jaka wg Ciebie powinna byc normalna temperatura plynu chlodzacego przy obecnych temperaturach na zewnatrz?
                                        Dla silnika TDi 87-92 stopnie. Gdzie 87 to absolutne minimum.
                                        No właśnie po to jest termostat, żeby Cie nie obchodziło czy na zewnątrz jest -30 czy +30 :wink:
                                        Przemek
                                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Termostat wymieniony
                                          Teraz to czarna kura jest dogrzana. Zrobiłem loga:
                                          DYNAMICZNE:
                                          Grupa 007: 403 Forbidden

                                          Temp. 89.1* osiąga po 6-7 km w spokojnej jeździe miejskiej! Od 9-11 km jazdy miałem stałe 92*

                                          Tak więc warto było ponieść koszty wymiany termostatu. POLECAM!

                                          P.S.
                                          Gdzie na zbiorniczku od płynu chłodniczego jest poziom MAX? Nad i pod MINIMUM są kreski czy to jest właśnie MIN i MAX? Jeśli ktoś może wstawić fotkę z zaznaczonym MAX to będę wdzięczny

                                          Damian
                                          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                          Smarowanie zapewnia

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez D2mian
                                            Po 2-3 minutach od odpalenia auta po nocy wąż podprowadzający płyn do chłodnicy zrobił się ciepły. Na postoju w garażu jak włączę ogrzewanie na max (silnik po trasie) temp spada poniżej 80 stopni i to dość szybko :/
                                            typowe objawy walniętego termostatu. Zwłaszcza te 2-3 minuty. Na pewno na postoju to kilkanaście minut, w czasie jazdy TDI to min. 5-6km, benzyną 2-3

                                            [ Dodano: Wto 18 Lis, 14 17:47 ]
                                            Zamieszczone przez D2mian
                                            Termostat wymieniony
                                            i słusznie

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              kazik4x4 -
                                              Wspomniałeś o kalibracji, to czy mógłbyś wyjaśnić w jaki sposób to zrobić?

                                              U mnie, wskazówka nigdy nie pokazuje 90st, zawsze jest ponad 90 - odczyt VCDSem pokazuje zazwyczaj nie dużo poniżej 90st.
                                              Jarek

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                JarekZK, Jaka kalibracja? Jedź do kogoś ktoś Ci zrobi test zestawu wskaźników. Może ktoś grzebał w liczniku i źle poskładał.
                                                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Nic nie było przy aucie grzebane, przy liczniku również. Od nowości było w firmie, później wykupione przeze mnie.


                                                  Pisząc o kalibracji mam na myśli kalibrowanie wskaźnika na desce względem odczytywanej temperatury przez sterownik silnika.
                                                  Sterownik przetwarza sygnał analogowy z czujnika na cyfrowy, możliwy do odczytania przez sterownik, później cyfrowy jest przetwarzany na analogowy (na wskaźniku). Wydaje mi się, że gdzieś można by przesunąć wartość na wskaźniku względem aktualnej temperatury, tak żeby pokazywał to co powinien.

                                                  kazik4x4 napisał o kalibracji, więc chyba jest możliwa? Tylko ja nie wiem jak ją wykonać, dlatego pytam
                                                  Jarek

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X